O kempu

Dvě krásné soboty 11. a 25. listopadu 2017 se základy programování. Pojďte si s námi hrát s malými robůtky a naučit se jednoduché programovací jazyky! 

Naučíme se programovat v prostředí Scratch, kde budeme jednoduše program skládat z barevných bloků a přitom si vysvětlíme základní principy jako je větvení programu, cykly, podprogramy apod.

Budeme si také hrát s malými roztomilými robůtky OZOBOT, které umějí spoustu různých věcí. 

Ohlas účastníka kempu Tomáše Fürsta

"Letošní kemp programování se uskutečnil formou příměstského tábora ve dnech 11. 7. – 15. 7. 2016 v budově Gymnázia Oty Pavla. Po předchozím ročníku, kdy byla programovací část v jakési beta verzi, se letos otevřel samostatný kurz. Protože byla většina zúčastněných úplnými začátečníky s programováním, mohla výuka probíhat jednotně u všech.

Na začátku týdne jsme se zabývali základní syntaxí jazyka Java, který je lehce přenositelný na všechna zařízení (a je určen k vytvářejí například aplikací pro Android). Po zvládnutí méně záživných, avšak velmi důležitých základních prvků jazyka, jsme se všichni mohli přesunout k některým větším projektům. Zprvu jsme zkoušeli jen jednoduché aplikace, které načtou vstup od uživatele a nějak data zpracují. Tento styl úloh však „nemilce“ příkazového řádku či konzole znaví, a proto jsme se pustili do grafických aplikací, ve kterých jsme zkoušeli vykreslovat různé geometrické obrazce.

Ve středu jsme se společně s fotografy vydali na fotografický výlet do Prahy, kde jsme si chvíli od programování odpočinuli. Avšak někteří i nadále diskutovali o různých vědeckých tématech nejen o programování.

Předposlední den, čtvrtek, byl věnován velkému společnému projektu, na kterém se všichni účastnili kouskem svého kódu. Po tom co se rozdaly jednotlivé úkoly, mohli jsme jen doufat, že někde nebude chyba a výsledek bude pracovat tak, jak má. Celý projekt byl vytvářen přes online úložiště (GitHub s pomocí gitu), takže měl každý vždy přístup k aktuálnímu kódu, který napsali ostatní účastníci. V odpoledních hodinách většina dopsala své kódy, takže jsme to mohli celé zkusit dát dohromady. Jak to tak však většinou bývá, verze 1.0 nefunguje tak, jak má. Ačkoliv měl odpolední program končit již v 16:00, museli jsme zůstat a program opravit, což se nám následně povedlo. Zprovoznění projektu, na kterém se podílel každý, nás rozveselilo, neboť na obrazovce se zobrazila malá spirála vykreslená z úseček. Efekt byl stejný, jako když v roce 1984 představil Steve Jobs první Mac, který začal sám mluvit k publiku.

V pátek jsme měli program volnější. Zkoušeli jsme si vytvářet aplikace s pomocí znalostí, které jsme získali. Do odpoledních hodin jsme ještě dokázali vylepšit náš společný projekt a následně jsme jej prezentovali fotografům. Po zakončovací řeči paní ředitelky, jsme se všichni rozešli domů obohaceni o základy programování, které nám mohou pomoci v dalším seberozvoji."